Skip to content Skip to footer

Suntem aici pentru dumneavoastră

Pentru toate detaliile vă rugăm să ne sunați la numărul de telefon 0744643219 , linie telefonică disponibilă 24/7.

Conștientizăm importanța preluării responsabilității de a organiza un astfel de ceremonial, suportul moral și consultanța funerara fiind un real sprijin în aceste clipe dificile. În cazul unui deces mai mult sau mai puțin așteptat, informațiile organizării unei înmormântări constituie o necesitate. Vă stăm la dispoziție cu consultanta gratuită non-stop. 

Mai jos găsiți toate informațiile de care aveți nevoie pentru organizarea unei înmormântări, de la primii pași până la actele necesare pentru certificatul de deces și obținerea ajutorului de deces. 

Ce aveți de făcut în cazul unui deces?

• Sunați la numărul de telefon 0744643219, linie telefonică disponibilă 24/7

• Operatorul vă va cere detalii despre împrejurările în care a avut loc decesul, bolile de care a suferit persoana decedată și adresa.

• Anunțați medicul de familie despre deces. Dacă ora este târzie, o puteți face a doua zi dimineața.

• În cel mai scurt timp, echipa casei funerare CARITABIL va sosi și va prelua persoana decedată. Dumneavoastră veți pregăti hainele cu care doriți să fie îmbrăcată persoana în cauză.

• Aparținătorii și/sau membrii familiei pot veni la sediul firmei noastre, pe str. George Bacovia, nr.3, unde vom stabili detaliile legate de ceremonialul înmormântării, completarea formularelor de comandă și care sunt următorii pași.

Acte necesare pentru obținerea certificatului de deces

Termenul legal de înregistrare a decesului este de 3 zile de la data încetării din viață a persoanei.
Recomandarea noastră este ca decesul să fie înregistrat la primărie în primele 48 de ore.

• declarația de deces, completată de către membrii familiei decedatului sau, în lipsa acestora, de către orice persoană care are cunoștințe despre deces.
• certificatul medical constatator al decesului, întocmit pe formular-tip
• certificatul de naștere și de căsătorie, după caz;
• actul de identitate al decedatului;
• fotocopia actului de identitate al declarantului.

Acte necesare pentru obținerea ajutorului de deces

Cerere către Casa de Pensii Sibiu (formularul 4 pentru pensionar, 6 pentru asigurat și 7)
• Certificat de deces – copie și original
• Act de identitate al persoanei care suportă cheltuielile de înmormântare – copie și original
• Copie după factura emisă de societatea noastră
• Cupon de pensie
• Extras de cont al persoanei care plătește înmormântarea

Ajutorul de deces se acordă în cuantumul prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat şi făcut public de C.N.P.A.S., valabil la data decesului, respectiv 6095 lei, începând cu data de 01 ianuarie 2022. Ajutorul de deces se suportă integral din bugetul asigurărilor sociale de stat.

Mai multe detalii găsiți aici: https://www.cnpp.ro/ajutorul-de-deces

 

Listă numere de telefon medici de familie

Vedeți aici lista tuturor medicilor de familie aflați în relație contractuală cu Casa de Asigurări de Sănătate Sibiu: http://www.casan.ro/cassb/page/lista-cabinete-mf.html

HG 741/2016 – Norme tehnice și sanitare